Mamma och pappa

I juletider älskar jag att bara sitta framför brasan och lyssna på bra och skön musik. Det är verkligen helt underbart, främst för att man bara kan vara. Inga krav, inga måsten... Det är ett perfekt sätt att kunna fundera över saker och ting, vad än som tynger en.
Igår var första gången denna vinter för min del, jag satt och myste och funderade..
Främst funderade jag över hur underbara föräldrar är. De ställer upp i alla väder och ger så mycket kärlek som inte går att beskriva med ord. De gör allt de kan för att deras barn ska må bra, ändå är det många som inte gör som de säger...
På något sätt är det som att man ska ha diskussioner med sina föräldrar, det känns som det är menat att det ska vara så. Kanske för att man ska lära sig något av det, kanske för att det ska stärka en när man kommer ut i världen. Jag tror ingen kan säga att man aldrig någonsin har bråkat eller irriterat sig på sina föräldrar. Tänk egentligen vad mycket som föräldrar får utså? Är de värda den kritik barn ger dem när barnen blir så väl omhändertagna?
Jag tror att alla familjer har sina små problem och att det egentligen inte är något att skämmas över; vi är alla likadana.

Det jag vill säga med detta är att föräldrar är bland det bästa som finns, de är bland det underbaraste som finns. Problemet är att vi ibland inte kan inse det förrän vi sårat dem. Låt det inte gå så långt, tänk dig för innan du slänger ur dig dina ord. Ord kan såra mer än ett hårt slag i magen.

Mamma och pappa;
Vi kommer fortsätta att ha våra diskussioner men jag vill att ni ska veta att jag älskar er av hela mitt hjärta, och vad ni än tror så försöker jag även om det inte alltid är så lätt.. Jag hoppas ni båda förstår det!

Det är en jobbig period,
men med tiden läker alla sår...


Kommentarer
Postat av: Mallan

Fint skrivet, jag kan bara hålla med till fullo!

2008-11-17 @ 15:46:18
URL: http://malinan.blogg.se/
Postat av: Eliane

:) jag håller verkligen med , med det är bra att det finns stunder då man verkligen kan visa dom hur mycket man älskar dom, vad vore vi liksom utan dom?

2008-11-17 @ 17:36:40
URL: http://lolitta.blogg.se/
Postat av: Emma

Håller med totalt!

2008-11-17 @ 19:00:20
URL: http://femmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0