Hösten 08/09 del 3

Hej hej!
Har varit riktigt dålig med bloggen på sistone! Lovar förbättring efter Rhodos-tripen då även ny design kommer som gulligaste Malin fixar åt mig, TACK! Hade ju lovat nästa del av min höstguide för ett par dagar sedan men bättre sent än aldrig, här kommer den;
ACID REVISITED ---
Det som utmärker detta tema är att för mycket är aldrig nog. Det ska vara färgstarkt, personligt och uppkäftigt. Man använder sig av plast och syntetmaterial, blanka ytor och en skön röreslevidd. Plaggen är mjuka i trikå modell oversize, prassliga nylonjackor, stickat och denim. naiva grafiska motiv och även färgglada ränder välkomnas. Färgerna ska vara i kobolt, fuchsia, rött, gult och neonfärger som blandas med varandra.

När det gäller accesoarerna ska det vara stora, plastiga smycken, kraftiga kedjor och gigantiska glasögon.
I skoväg klumpiga sneakers där starka färger dominerar och galna detaljer som nitar.
Mönster och dekorationer är viktiga. Grafiska mönster, prickigt och zig-zagränder på scarves, väskor och skor.

Detta var alltså Acid Revisited, tycker om detta tema. På något sätt tilltalar det mig, så jag kan tänka mig att det nog kan hamna en del av dessa saker i min garderob inför hösten

Idag blir det en sväng till stan för att sedan träffa Anna en sväng! Men nu måste jag kila!
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0