Hösten 08/09 del 2

Hej svej!
Nyss hemkommen från stan, hoppades på att hitta några jeans men det förgäves... Får bli att vänta till det tills efter Rhodos, kanske har de fått in  några fina då! Var ju som jag skrev på Lager 157 igår men jag hittade inga jeans som jag hade hoppats... De jag gillade satt väldigt konstigt eller fanns inte i min storlek, typiskt! Några saker följde ändå med hem.... Vi stannade på vägen hem till på A6 där jag kunde hitta ett par jeans på HM, så något blev det ju men inte riktigt som jag hade tänkt mig innan.
Nu kommer nästa del i min höstguide och denna gång om temat;
APOCALYSE:
I detta tema är det kort, klockade klänningar, långa kappor och lackklädda ben som är utmärkande. Man kan även se stora kragar, mycket nitar, quiltade partier och kraftiga blixtlås. I denna hårda look är även sofistikerad elegens en ingridiens. Den snedknäppta bikerjackan blir enligt Apocalypse basplagg i garderoben.
När det gäller färger ser vi skimrande svart, grått och blått.
Som assocearer används kedjor med grova, kantiga länkar, ringar med stora stenar och nitarmband. Skorna ska vara förfinade mc-boots, grova snörkängor och sandaletter med höga konklackar. Väskorna ska antingen vara små och hårda eller stora och mjukt pösiga.

          

Nu är det dags att hjälpa mamma inför att vi ska fira Filip imorgon, så nu vankas det tårtbakande... Ha en superbra lördag!! Puss:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0