Hösten 08/09 Del 1

 Planeringen inför höstens mode är ju såklart i full gång redan igång för fullt och eftersom jag älskar att skriva om sådant hade jag tänkt att göra en liten guide inför detta:) Guiden kommer bestå av fem olika delar... Det är nämligen så att man på ett litet vis kan dela upp höstens mode i fyra olika teman. I sista delen har jag tänkt göra en sammanfattning där du får de viktigaste trenderna inför hösten. Det första temat i min lilla guide är;
UTIOPIA ---
I detta tema kan man man se en mer sofistikerad och bohemisk look där man använder sig av mycket mix av mini-midi-maxi. Miljötänkandet är väldigt viktigt, att satsa på bra basplagg som håller länge är utmärkande. Som exempel kan man se nätta kappor med knytskärp, ponchos och höghalsade blusar. När det gäller materialet används mycket mjuka material som mocka, päls och stickat. Stickat är här ett stort nyckelord så vi behöver med andra ord inte frysa om vi väljer detta tema... Färgskalan har multietniska influenser som även kombineras med en naturell färgskala.

         

Som accessoarer ska man ta hjälp av meterlånga halsdukar, armbågshöga vantar och långa halsband för att få sin outfit fullbordad. Skorna ska vara träskoinspirerande stövlar, knähöga mockasiner och sandaletter med långa strumpor. Väskorna ska ha långa axelband och vara i enkla modeller.

Dessa saker är alltså utmärkande för det första temat; Utiopia. Nästa del handlar om temat Apocalypse.  Denna del kan du läsa om på lördag.

För den kvarvarande tiden av denna dag har jag tänkt att sola lite och även städa en hel del. Imorgon blir det som sagt Lager 157 och jag längtar vill jag säga. Håll tummarna för att jag hittar lite!:)
Ha det så bra!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0