Hösten närmar sig med stormsteg...

Jag tycker det märks överallt att sommaren snart är över. Både tråkigt och roligt enligt mig. Tyvärr är ju de långa, varma, mysiga sommarkvällarna där man kunde ha klänning med bara ben över men istället fylls affärerna av fräscha, snygga höstkläder och man får istället mysa inne med ett varmt bubbelbad. Det är inga fel med det, men jag föredrar ändå sommaren och dess kvällar. Ett annat plus med sommaren är ju att man är ledig då också och hur skönt är inte det??? Underbart! Men med bilder från Rhodos kan man ju alltid börja längta efter nästa sommar, när regnet smattrar mot fönsterrutan...

Sent kom vi fram och det blev till att vänta på väskorna, det gick dock fortare än vad vi trodde det skulle göra! Sent kom vi fram och då blev det till att vänta på väskorna...

Poolen blev det de flesta dagarna, superskönt!!!

 Andra kvällen blev det Rhodos stad, detta är mandrakihamnen. Denna kväll valde jag en marinblå spetsklänning Vila, skärp och halsband har jag glömt vart det inhandlats:), väskan farmors gamla och skor Din Sko.

 Falirakis vattenland, ska vara större än Skara. Pappa och Filip var där en dag och de var trötta sen vill jag lova. Ska visa mer bilder därifrån någon dag, förstår inte hur de vågade åka vissa saker!

 Vi spelade lite tennis, här mamma, duktig var hon!

 Även fjärde kvällen blev det Rhodos stad, men denna gång gamla stan istället för den nya delen.
 Inne i gamla stan åt vi på restaurang Romeo, reseledarnas favoritrestaurang. Och jag lovar deras pasta var superm! Resten av familjen var dock inte lika nöjda med maten som jag var...

 På fredagen åkte vi till Lindos...

 Lindos, vattnet var ca. 28-29 grader, wonderful!

 Lindos...

 Vi började dock märka av en skogsbrand som var ca. 2,5 mil från Lindos så vi fick dra oss mot bussen. Vid fyra var hela solen täckt av rök, lite scary faktiskt...

 Men vi hann se åsnor innan vi begav oss mot Fliraki igen..

 Solen var täckt!

 Filip ville vara fotograf, var lite fel inställning på kameran men blev lite häftig effekt ändå...not:)...

 På en restaurang i Faliraki.



 Baksidan av hotellet..

 Hej då Rhodos! I had a lovely time:)

 Självklart handlades det även lite smått och gott....
Sjalar i casmhere och silke, (de är helt underbart mysiga!), solglasögon som knappt syns på bilden, massvis med läderarmband är helt förälskad i dem!, en liten ring med röda blommor, ett set med halsband och örhängen i handmålat glas och en liten läderväska...

 Jag älskar mina armband!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det ser jättehärligt ut :)

2008-08-05 @ 19:47:06
URL: http://malinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0