Hösten 08/09 del 4



Här kommer den äntligen; del 4 av min lilla höstguide!
The Remain of The Day;
Miljötänkandet är ju väldigt hett just nu och det även i modet, man satsar stenhårt på att vara miljövänliga. Detta ser man åter i detta tema.20-talens äggformade silhuett och 40-talets vadderade axlae, hattar och handskar är viktiga inslag. Nyckelplagg kan man se i romantiska draperade och krinklade klänningar. Honnörsordet är mode med elegans och det genuina hantverket. Så titta i mormors och farmors gömmor efter bijouterierna och små, söta väskor!

När det gäller accesoarerna och skorna ska det vara skimrande festsandaletter med grova strumpor till vardags, fluffiga mohair/angorahalsdukar med flortunna klänningar. Pälsdetaljer är ett hett inslag.
Om man tittar på färgskaland är den feminimt mild med vitt, ljusbeiget, grått och rosa som huvudfärger. Blommor pryder hårspännen, broscher och hängen.
Väskan ska vara liten och väldekorerad

Min dag har börjat med att jag sjungit igenom låtarna inför bröllopet imorgon med pianisten. Gick väl skapligt, min röst har fortfarande inte kurerat sig efter förkylningen som förresten inte är borta än...... Typiskt det där! Därför blir det nog till att ta det väldigt lugnt idag! Honungsvatten och halstabletter!

Tänkte att jag kunde slänga in en dagens outfit:)!

        Ett av mina älskade armband får självklart göra dagens outfit komplett:)

Nej ni nu måste jag dra mig,
puss på er!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0